04 July 2008

A Boring First Week..

Cuti berlalu hampir seminggu. Tapi terasa seperti sebulan. Lambatnya masa bergerak. Seorang demi seorang pergi meninggalkan rumah ini. Terasa sunyi plak. Haha.

Tidur, bangun, tidur, bangun, seperti hidup tidak bermakna. Kesedapan tidur seolah-olah mengganti waktu tidur yang tak cukup dulu. Betapa boringnya hidup.

Inilah manusia, bila ada kuliah, ingin bercuti. Dah bercuti, tak sabar ke kuliah. Ke-tak-pernah-puas-an inilah yang menceriakan manusia. Kan?


Kali nih takde karutan ekstrem, saje nak update berkongsi gambar-gambar hari ini:



Pemergian Sany ke Mekah menunaikan Umrah, dan kepulangan zifaH hari ini menyebabkan 'Pejabat Exco' ini kosong tak berpenghuni. Di bilik sebelah, zAlee telah mula mengemas buku-buku tahun ini untuk dikuarantin. mirA yang menjadi teman sebilik buat sementara telah pun berangkat pulang tengah hari.

Kesunyian menghantui suasana di ruang depan..



Di ruang belakang, tuan rumah telah memulakan operasi. Pertama sekali tilam empuk double-layer milik katilku telah diangkut keluar, dan digantikan dengan tilam 'baru' yang telah koyak di sana sini. Mujur takde pijat. Tilam ini lebih keras dari tilam double-layer sebelumnya, mungkin baik untuk mengubati sakit belakang yang dirasai.

Dan sebelum pergi collateral bersama zifaH, qouWra sempat menghantar DVD yang dipinjamnya. Tapi malang pula nasib sesMi, saya tidak sedar keberangkatan mereka, maka Hadis80GB miliknya menjadi milik saya buat sementara. Akan dijahanamkan dalam cuti ini, insyaAllah. Hehe.

Lastly, membelek-belek gambar dalam henset Nokia, terjumpa gambar yang 'rosak' atau dalam kata lain, salah tangkap. Tapi dirasakan amat comel, jadi dikecilkan sedikit untuk tatapan. Agaknya gambar ape ekk? Saya sendiri belum pasti.



Akhirnya, Kak haeT meng-offer ke Matrouh disebabkan Pemenang menarik diri. Kak haeT kata, Pemenang clash dengan trip ke Turki. Saya tanya Pemenang, jawapannya lain plak, hehe. Takleh disebut di sini, nanti bergaduh peminat beliau.

Tapi rasa malas pula ke Matrouh. Sebab Pemenang takde. Wakaka.

Buat yang pergi tahun nih, enjoy laa yea. Kat Matrouh boleh mandi laut di Pantai Ubayyadh, BBQ di sutuh asrama, pastu bergambar di tepi laut (lupe nama)[GAMBAR KIRI]. Jangan lupa plak bila ke Hammam Cleopatra, panjat Hammam tuh untuk menikmati scenery yang mengagumkan [GAMBAR KANAN]. Eh, akhawat tak sopan plak kalau memanjat-manjat. Melepas laa korang.



Bila ke Suuk Libya (Pasar Libya), explore seluruh pasar tuh, ada minyak angin cap kapak siap. Haha. Bila malam, kalau takde program jangan merayau tak tentu hala, sian musref-musref. Jadi pape kang, naya je. Manusia kat situ ganas betul, malah kuat menipu.

Lastly bila ke Siwa, renungi kehebatan kuasa Tuhan di Tasik Garam yang memutih, rasanya pun masin betul. Di Gabal Mouta plak, terletak kubur-kubur manusia. Hehe. Di Siwa juga, selami hidup di pekan Koboi. Macam dalam filem. Wakaka.

Yah, jom layan cite. Hitman Reborn, Bambino, dan Galileo. Ciaossu..

All the outcomes have it causes - that's the basic of life
[Yukawa Manabu, Galileo]


0 penghinaan diterima:

 

License

This blog by Muhammad Hafiz Adam is official website of Creative Designer and licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial 2.5 Malaysia License.

You're free to Share (copying, distributing and transmitting) and to Remix (adapting the work) under the following conditions:
a) Attribution;
You must attribute the work by linking back to this blog pr anything similar (but not in any way that suggests that I endorse you or your use of the work).
b) Noncommercial;
You may not use this work for commercial purposes.

Categories

~AkuDarahAnakMalaysia~ Copyright © 2009 Community is Designed by Bie Blogger Template