17 September 2009

Cabaran Kurang 24 Jam

Yaa, PSMB 2009 sudah mari~
Ingatkan nak tuka nama kepada WiNGs (Welcoming the New Generation Student) tapi tak ditukar. Sia-sia je bagi idea. Takpelah. Tahun depan pulak neh. Haha.

Exam tamat pada 13hb, manakala kanak-kanak ini tiba pada 14hb. 97 JPA, 15 Ministry of Defense. Dengar cerita, sampai kul 1, tapi tunggu punye tunggu, 330 baru dorang kuar. Letih jugak laa kalu korang tunggu dari kul 11 kan?

Lebih menyeronokkan, dalam tentatif ada "Tayangan Video Pembukaan" selepas slot "Gimik Perasmian". Teruja jugak nak tahu sape buat. Rupa-rupanya daku yang kena buat.

Program start 16hb. Waktu tu petang 14hb. Tolak-tolak rehat, tido, ade dalam 24jam untuk buat satu video. Ini dinamakan "Cabaran 24jam". Last-last amik video Adam, touch-up footage, tukar dubbing suara, dan walla~ Perasmian PSMB berakhir dengan gelak ketawa. Adakah video ini kelakar?



Video untuk hari kedua lagi best. Saya pulang ke rumah pada tengah hari, selepas Majlis Perasmian. Tiba di rumah, solat kemudian tidur dan hanya bangun setengah jam sebelum berbuka. Akhirnya megi jugak menjadi iftar.

Kemudian keboringan, teringat pada Madihah. Beliau sangat comel hari itu. Entah, semakin lama semakin comel. Kak Teah pun sama. Maka "Cabaran 12jam" bermula. Lagipun video perasmian semalam tak guna After Effects. Saya memerlukan sesuatu untuk berlatih AE dan "Pengenalan PERUBATAN" bakal menjadi mangsa. Yay~

3jam membuat 'Carta Organisasi', rasa nak give-up. Dah pukul 11. Terawih pun belum. Haih~ Malam Lailatul Qadar plak tuh. Tapi alang-alang dah buat, baik teruskan, kalaupun tak sempat siap, tapi demi kepuasan diri sendiri. Lagipun ada beberapa tutorial AE ingin dicuba. Solat Isyak, terawih, kul12 sambung dan segalanya menjadi smooth - berkat malam Lailatul Qadar kot.

Ktak ting ktak ting, pukul 2 siap After Effects, dan untuk 'Aktiviti PERUBATAN' saya just guna Sony Vegas untuk gabung2 video dan gambar serta bermain dengan lagu. Dan walla~ Video Summary untuk slot "Pengenalan PERUBATAN" pada hari kedua PSMB, selepas Madihah bercerita tentang PERUBATAN.

Itu pun, ada kesilapan sikit, tapi semua file project asal saya dah delete sebab memakan 2GB lebih. Maka saya Edit balik dengan video persembahan menyebabkan video baru ini kualitinya kurang sikit walaupun saiz lebih kurang sama. Ada pixelate dan bleeding di sana sini. Wargh! Tensen.



OST Queen Seon Duk pada permulaan video sangat best, ditambah dengan penggunaan Internal Speaker dewan, memang rock laa tadi. Terima kasih kepada semua yang telah memberi kerjasama kali ini samada secara langsung atau tidak langsung. Dan mereka yang memberi kerja last minute, terima kasih jugak. Mana tahu ini kerja terakhir sebelum dihantar pulang ke Malaysia ke. Huhu.

Melihat video LDK tadi membuatkan daku ingin membeli Boom Mic. Walaupun lakonan sangat buruk, tapi saya lebih kisahkan suara (teknikal). Bab lakonan semua orang tahu yang kita bukan student Lakonan, tapi Medic. Namun begitu, menggunakan Internal Mic akan menyebabkan gangguan Noise di sekeliling. Walaupun bukan saya yang rekod, tapi jadi teruja bila tengok videocam saya yang dipinjam, haha. Bilakah inginku pergi ke City Star? Ke nak balik Malaysia je cari satu?

Oh ya, dalam tentatif ada "Tayangan Video Penutup" tapi sorry, daku dah tak larat. Ada 6 jam je lagi semasa entry ini ditulis. Orang lain je lah buat neh. Sayang korang AJK PSMB 2009. =)

Babai, jom layan Digimon. Dah siap download.
@Jackster, aku jumpa satu cite lawan-lawan tapi belum siap download. Baru episod 1 siap, tapi puas hati gak tengok walaupun kuasa dia melampau. Nota; Hero tak hensem.

Dan kat sini ada budak bengong. Saya mencapab sume orang maaruf. Tak pernah lagi guna nama orang lain. Tiba-tiba ada budak sengal memperkenakan orang. Haha mampus ko laa 'budak fb'. 'fb' tuh stands for? Fucking Bitch.

10 penghinaan diterima:

Effy Saiful on September 18, 2009 at 12:51 AM said...

haih,bila sebut pasal psmb, tetibe je hati naik panas.. mana taknya, baru 2 hari lps diberitahu secara mengejut bhw bilik ana di DMAK diceroboh tanpa sebarang notis!

katanya,pak musyrif yg kasi 'kebenaran' untuk 'menceroboh' bilik pelajar2 yg skrg ini berada di Msia bercuti raya.. sedangkan pelajar2 tersebut masih membayar sewa utk bln9..

bkn nak kedekut nak mampus smpai pljr baru yg skrg masih tiada rumah hendak dihalau keluar.. tapi kalau dah duit cash beratus2 LE tak sempat disimpan di tempat selamat akibat tiada notis.. belum cerita brg2 lain yang berharga lagi..

lagi panas hati bila dgr pljr2 tersebut keluar bilik menyertai program dgn meninggalkan bilik TIDAK BERKUNCI! mcm bilik hatuk dia aje..

bila perkara diadukan ke YG Perubatan untuk diminta penjelasan dan solusi daripada AJK PSMB, moderator YG yang sepatutnya 'berdasar berkecuali' dan 'tiada prejudis' tidak approve, 'email persendirian' katanya.. tak perlu tayang2.. tggu meeting post-moterm aje (???)

bygkan jika anda menyewa rumah di msia..kemudian anda berhajat ke umrah selama 2mggu.. tiba2 bila tuan rumah dpt tahu anda ke mekah, dimasukkannya saudara maranya ke dalam rumah yg anda sewa itu, sementara, dengan alasan tuan rumah 'berhak' ke atas rumah itu.. apa perasaan anda bila dpt tahu?

Apa Quran sebut pasal adab2 memasuki rumah orang? Baca Quran pandai..khatam tiap2 bulan..tapi perkara simple mcmtu pun tak paham!

Jackster on September 18, 2009 at 2:03 AM said...

wow abg effy da marah huhu nnt la ana forward kat ajk psmb ye

Jackster on September 18, 2009 at 2:14 AM said...

oh denmat, da siap nnt btaw, aku nk p sedut

nota: aku bkn tgk hero, dulik ape die hensem ke x, yg pnting cite bes haha

cikgu_eya on September 18, 2009 at 8:23 AM said...

video itu beshh....

Tahniah sbb berjaya menyahut cabaran. Then, kenapa tak letak subtitle english ek? Kan narrator tuh dah berbahasa melayu...

PEMENANG on September 18, 2009 at 9:21 AM said...

weh...berani gile ko tulis ko teringat madihah..kalo dia bace pos ni ko x segan ke?

Haru on September 18, 2009 at 1:46 PM said...

budak2 dah sampai?
wah awalnye
xsangka

[amiza malik] on September 18, 2009 at 2:31 PM said...

cool la video seken ni.aku trasa cm stylo belajar kat mesir.heh.

samat hr raya denmat.mahap guraw2 slalu ^^

HafizAdam on September 18, 2009 at 3:21 PM said...

abgEffy:
No komen, sebab saya bukan AJK. tapi sepanjang berada dalam PSMb, banyak gak cacat cela yang saya tengok.

Jackster:
Ntah bile siap. Seminggu satu episod, ade 40 episod. taun depan baru siap kot. Haha~

Cikgu_Eya:
Sebab ini tayangan dalam dewan. Subtitle tuh sebab takut sound x clear, bergema dll dsb.

Pemenang:
Haha bese je teringat Madihah. Aku teringat Damak, so aku kejut dye bangun pagi. Aku teringat Jackster, maka aku buzz beliau YM. Aku teringat kakTeah, ngan Ami, maka aku pun stadi Anat. Aku teringat Radin, baru prasan beliau belom bagi adiah dari Malaysia! Grr..

Takleh ke teringat orang? Lagipun beliau kan comel~ Haha.

Atiqah Hanifah:
Aah, awal. Kamu plak takde utk buat liputan. Daku keseorangan memakai vest mediaPERUBATAN.

Ayu Amiza:
Belajar kat Mesir memang stylo. lagipun kita memang belajar kat UK (universiti kaherah) maka berbanggalah! Haha~

Neo Rantissi on October 4, 2009 at 11:45 PM said...

Ouh denmat, PSMB menemukan aku dgn ko buat kali pertama, haha. Tapi aku mmg respek dgn keje2 video ko, tamam jayyidan bro!

To bro effy, aku sgt faham perasaan ko, rumah lama aku kat Alex dulu tuan rumah penah kasi org masuk masa cuti summer, semua blk mesia masa, barang2 juga byk hilang, xder sapa nak ngaku, mmg sakit hati yang amat! Semoga Allah bg hidayah pd mereka2 yg bertanggung jawab dan semoga Allah kurniakan rahmat padamu.

Haru on October 9, 2009 at 12:25 PM said...

vest media perubatan tak cantik

 

License

This blog by Muhammad Hafiz Adam is official website of Creative Designer and licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial 2.5 Malaysia License.

You're free to Share (copying, distributing and transmitting) and to Remix (adapting the work) under the following conditions:
a) Attribution;
You must attribute the work by linking back to this blog pr anything similar (but not in any way that suggests that I endorse you or your use of the work).
b) Noncommercial;
You may not use this work for commercial purposes.

Categories

~AkuDarahAnakMalaysia~ Copyright © 2009 Community is Designed by Bie Blogger Template