04 June 2008

Tagged by Radin

6 buku Anat dalam masa 6 hari, belum ditolak masa tidur dan tengok cite. Hehe. Tapi takpe, relaxkan diri. Kali ini saya layan dulu tag daripada 'adik' saya, Radin lupenamapanjangdia yang terbiar lame. Takde keje tag manusia, balas dendam katanya.

Soklannya:
+ Name 4 things that need to be invented +
+ Name 4 things that should never have been invented +
+ Name 3 things I do not know about you +
+ Name 5 snacks you enjoy +


Walaupun soklan tak banyak tapi jawapan yang dia nak tuh memang cukup banyak, kering kepale berfikir. Dah laa nak exam Anat nih.




+ Name 4 things that need to be invented +
Bab2 merekacipta nih payah sket. Kena pertimbang teknologi dan kerealistikannya. Tapi xpe, amik 2 nih kalu nak sangat. Takleh pikir daa:

- Nuclear Jammer. Macam Gundam Seed plak. Haha baru ler manusia takde nak mengugut guna nuklear. Orang pun tak bimbang negara tuh nak serang guna nuklear. Kan?

- Islamic Filter. Kesinambungan dari Parental Filter. Sume mende2 kat internet yang menyalahi akidah umat Islam, bawak dosa, filter takleh bukak terus. kalau bukak, akan diredirect ke page tazkirah. Padan muka korang. Bleh pasang kat CC seluruh Malaysia.

+ Name 4 things that should never have been invented +
Never been invented? Everything we do, tak kira invent atau uninvent, akan ade kesan dalam jangka masa panjang. Baik dan buruk. But, kalau mengikut kesan individu iaitu diri saya sendiri, amik:

- Internet. haha yang nih memang kegianan saya. Kalau takde, bleh guna masa surfing tuh untuk stadi. Takyah bangkang sebab saya hanya bergelumang ngan internet waktu di Mesir so saya tau baik buruk dia lebih daripada anda.

- TeleVisyen. Same gak. Nak tengok berita? Bace sotkabar sudah. Antara reason dia, still same ngan di atas. Bleh tumpu masa untuk stadi. Sekali lagi, takyah nak komen, saya hanya ada TV sewaktu form 2, jadi saya lebih tahu baik buruk, ada takde TV nih. Haha.

- Kereta Moden. Menyemakkan jalan je. Cukup ngan motor sudah. Dah laa mencemarkan udara. Haha macam laa motor tak mencemar alam. Kenapa yea saya pilih menatang nih? Sebab manusia zaman sekarang payah betul nak mempraktikkan perkongsian kereta. Sebab tuh menyemakkan jalan. Kalau takde terus lagi bagus.

- Andai internet dicipta gak, saya akan pilih Belog. Tengok nih sudah - takde kije menjawab tag Radin. Hape kejadah nak jadi ntah. Kalau takde belog, takde laa nak terpengaruh buat belog. Haha.

+ Name 3 things I do not know about you +
Haha, kalau nak sebut memang banyak.

- tinggi 174cm berat 54kg. Berat payah tol nak berubah. Sejak buat medical checkup sebelum datang Mesir tuh sampai sekarang. Haha nasib baik tinggi naik 2cm. Kesimpulannya, mengikut sistem BMI, saya adalah kategori underweight, weyh sape tau cmne nk beratkan badan?

- sebelum pindah ke bandar Dungun, saya tinggal di Bandar Al Muktafi Billah Shah, dalam daerah Dungun tapi kehutanan sikit. Nama 'bandar' tuh pun sebab HQ Ketengah ade kat situ, kot. Sekeliling? Hutan menghijau.

- ramai perasan saya minat cerita Asia tapi maybe hanya ahl beyt tau saya hanya dengar OST cerita Asia. So pasal nasyid atau lagu2 lain sorry laa yea, tak dapat nak nolong. Ain dah kena dah aritu. Padan muka. Haha.

+ Name 5 snacks you enjoy +
Snack? Mende lain takleh? 5 plak tuh. Huhu
- Doritos

- Syibsi milah atau gibnah

- Mandolin kire snek tak?

- Yang kat Malaysia, snack double decker bas tuh, hape name ntah. Lupe.

- Malaysia kedua, Maggi. Bukan jenis masak, yang jenis snack. Alaa, 30sen satu yang kecik2 je tuh.

Macam biase, malas nak point-out sape kena buat tag mengarut2 nih. Sebab tag2 nih musim exam baru saya kena, sebelum nih takde pun. Tapi kalau sesape nak buat, amik laa, jangan lupe left your comment, bleh saya baca jawapan korang plak - ceh, macam la orang bace tag nih. Huhu.

2 penghinaan diterima:

c's on June 10, 2008 at 2:59 PM said...

Salam.. uits.. remove ler gambau tu.. beso lak tuh.. selamat resolution x tngi..ish2.."adik"?? ayya, tls jr jer la.. kte kan sebaya.. huhuhu..

c's on June 10, 2008 at 3:00 PM said...

Salam.. btw, yg plg bes.. adalah Islamic Filter.. yerghh.. mantap2.. idea bernas.. cayalah..

ta kerana menjawab~

 

License

This blog by Muhammad Hafiz Adam is official website of Creative Designer and licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial 2.5 Malaysia License.

You're free to Share (copying, distributing and transmitting) and to Remix (adapting the work) under the following conditions:
a) Attribution;
You must attribute the work by linking back to this blog pr anything similar (but not in any way that suggests that I endorse you or your use of the work).
b) Noncommercial;
You may not use this work for commercial purposes.

Categories

~AkuDarahAnakMalaysia~ Copyright © 2009 Community is Designed by Bie Blogger Template