19 June 2009

Book of Dream

"Saya tahu Tuan Puteri cintakan saya, dan Tuan Puteri tahu saya juga cintakan Tuan Puteri. Tapi bercinta tidak semestinya bersama, menyintai bukan bererti memiliki. Kita tak mungkin bersama, apatah lagi untuk saling melengkapi."

Ini bukan cerita Korea atau Hindustan. Seringkali hero dan heroin menderita kerana tidak dapat bersama. Malah orang di sekeliling juga turut sama menerima tempias kerana kesedihan mereka. Selalunya kita pasti berkata biarkanlah mereka bersama, tiada siapa bakal menderita.

Namun benarkah cinta bererti bahagia?

Satu lagi cerpen karutan di kala boring disulami pengaruh cerita korea, kungfu dan teater klasik Melayu. Belum bertajuk maka kalau ada cadangan, sila kemukakan. Haha.

Tapi untuk memberi cadangan tajuk, kenalah baca sampai habis dulu kan?

Update seterusnya HANYA di A Dream And Myth.

Jangan expect sangat cerpen ini siap, atau di-publish. Kerana ditulis hanya sekadar imaginasi saya digabung dengan karutan-karutan kanak-kanak di sekeliling. Kemudian disimpan dalam komputer dalam bentuk idea sahaja. Editing perlu dibuat sebelum disiarkan untuk mengelakkan unsur lawak mengarut yang melampau.

1 penghinaan diterima:

AsNiza on June 30, 2009 at 2:59 PM said...

pertama!! yeay!! huhu.. tkde orang nk komen sini. huk3..

neway, dengar cite org tu ada blog baru, huh....jgn malas2 eh, sambung la lagik~ =))

 

License

This blog by Muhammad Hafiz Adam is official website of Creative Designer and licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial 2.5 Malaysia License.

You're free to Share (copying, distributing and transmitting) and to Remix (adapting the work) under the following conditions:
a) Attribution;
You must attribute the work by linking back to this blog pr anything similar (but not in any way that suggests that I endorse you or your use of the work).
b) Noncommercial;
You may not use this work for commercial purposes.

Categories

~AkuDarahAnakMalaysia~ Copyright © 2009 Community is Designed by Bie Blogger Template