06 October 2009

mediaPERUBATAN EBA 2009 Stage One

Buat pelajar perubatan sekalian, sudahkah anda mencalonkan blog pelajar perubatan Mesir kegemaran anda? Jangan lepaskan peluang untuk memenangi hadiah hebat! (kononnye~)



Calonkan sekarang!


=======================
Repekan dari Videomaker
=======================
Video ini simple je. Hanya bermain dengan huruf, warna dan transition mudah.

Bagi sesiapa yang gemarkan Motion Graphic, video dibuat menggunakan Adobe After Effects CS3 dan sound ditambah menggunakan Sony Vegas. Kedua-dua ini adalah kombinasi yang baik bagi pengguna di luar sana. Sound adalah dari Designer Sound Effects keluaran VideoCoPilot.

Untuk membuat satu presentation mudah, kamu tidak perlu fikir secara rumit. Rangka dulu persembahan, kemudian menggunakan simple effect sudah cukup untuk satu persembahan yang agak best seperti di atas (kononnye~). Mungkin boleh compensate kesimplean itu dengan meletak sound yang difikikan perlu.

Transition effects dalam video di atas cuma 'fade in/out','fly in/out' dan 'static transition'. Rumitkan sedikit effect tersebut dengan meletak pergerakan cahaya contohnya, atau blur. Sound pula boleh memainkan peranan dalam static transition.

Dan walla~ Sila nominate blog ini untuk Blog Awards tersebut. Wakaka~

1 penghinaan diterima:

atiqah hanifah on October 7, 2009 at 9:17 AM said...

boleh ke nak nominate blog ni?
ni bukan kira blog ajk penganjur ke?

 

License

This blog by Muhammad Hafiz Adam is official website of Creative Designer and licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial 2.5 Malaysia License.

You're free to Share (copying, distributing and transmitting) and to Remix (adapting the work) under the following conditions:
a) Attribution;
You must attribute the work by linking back to this blog pr anything similar (but not in any way that suggests that I endorse you or your use of the work).
b) Noncommercial;
You may not use this work for commercial purposes.

Categories

~AkuDarahAnakMalaysia~ Copyright © 2009 Community is Designed by Bie Blogger Template