10 May 2010

Balance

Hari ini Ateh (adik nombo 3, adik-beradik nombo 4) chat melalui Facebook (nampaknya Yahoo Messenger sekarang ni sudah tidak berguna, xD) dan memberitahu apabila saya balik nanti bolehlah bawak dia jalan-jalan sebab dah ada motosikal di rumah (OK, family saya sangat miskin, maka selama ini memang tidak pernah ada motosikal di rumah sejak tahun 2000). Saya sangkakan ianya Good News.

Rupa-rupanya ada lagi sambungan Bad News; adik saya nombor 2 (adik beradik nombor 3) accident. Saya sangkakan cedera parah, rupanya biasa je. Hampeh, gaya ayat macam ada orang mati. Kalau setakat calar sikit, takyah la guna perkataan "accident". Haih~

Yang penting, saya akhirnya menelefon rumah setelah sebulan menangguhkan hasrat tersebut. Maka saya pun bergelak ketawa dengan Mak tentang adik; Motosikal itu baru berumur 3 hari, belum dibuang plastik, malah masih berbau kedai, sudah accident. Dasar anak tak hargai pemberian mak bapak. =P Mak mesti gelak dengan kesengalan saya.

Seperti biasa, Mak akan kata; belajar la betul-betul. Makan banyak sikit. Ayat ini saya sudah hafal sejak Tahun 1. Tapi kalau dengar dari Mak tidak pernah bosan. Satu lagi Exam booster untuk study di kala malas. =) Ha, dengar lagu tema AdaMaya di background masa telefon Mak. =P

Ni adik saya yang accident, beliau sangat sengal dan gile melebihi abangnya. Harap maklum. Muka kami sama tidak? =)



Hidup ini perlukan Karma untuk balance. Kan? =)

Jom, berusaha untuk berjaya.
Tahun ini mesti balik awal untuk kahwin.

p/s: Sudah habis telefon baru teringat hari ini Hari Ibu. =(

4 penghinaan diterima:

lin on May 10, 2010 at 6:00 PM said...

sedeyh nye dengar lagu ni,baru terperasan hafizadam ni ade jiwa,huhu

HafiZatul Azlan on May 10, 2010 at 7:37 PM said...

ha3...memang lawak(dok thn nok gelak)
perghh!!same a...tym ateh msg..bkn men kabo bcik accident...kejut beruk..hua3...
tp nseb bek da jatuh moto pandai2 g klinik sndri..mknenye dok paroh ngat a tu...tumpang simpati cket je....
dr:kakak yg jaat...ha3

[MH] on May 12, 2010 at 9:48 AM said...

caring caring bro dinmat rupanya

anor said...

Muka awak dgn adik yg sgt sengal dn gile tu mmg ada iras, tpi dia lebih hensem.. muahaha

 

License

This blog by Muhammad Hafiz Adam is official website of Creative Designer and licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial 2.5 Malaysia License.

You're free to Share (copying, distributing and transmitting) and to Remix (adapting the work) under the following conditions:
a) Attribution;
You must attribute the work by linking back to this blog pr anything similar (but not in any way that suggests that I endorse you or your use of the work).
b) Noncommercial;
You may not use this work for commercial purposes.

Categories

~AkuDarahAnakMalaysia~ Copyright © 2009 Community is Designed by Bie Blogger Template