05 July 2007

Night of Appreciation

Maka pada 4hb Julai telah selesai segala exam. Sedar tak sedar dah setahun aku berada kat bumi Egypt ni. Dah cuti pun. Seperti baru semalam kita menangkap ikan di laut dalam. Eh silap, seperti baru semalam kita huha huha di Intec. Seperti baru semalam kita meredah hutan bangunantara dari ARMA ke kuliah. Sperti baru semalam kita lepak reramai belajar Anat.



Berakhirnya kuliah dan bermulanya cuti menyaksikan aku tak tahu nak buat apa sedangkan semua member dah siap plan nak buat apa - balik Malaysia, pergi umrah, pergi mengaji, pergi 'dengo' dll dsb. Aku? Entah lah.



Ketibaan cuti juga membolehkan aku menyambung balik update blog umah yang terbengkalai, menyambung kembali usaha download - currently downloading TMD, menyambung kembali keaktifan forum, menyambung balik pembelajaran Photoshop dan Flash, menyambung balik pembacaan buku-buku yang belum dibaca, dan menyambung balik tidur yang terganggu dua tiga minggu kebelakangan ini.



Juga semalam telah berlangsung majlis terakhir untuk kitorang, Night of Appreciation NoA 2007. Bertempat di Fish Boat Abou Zaed, El Kurnish, Misr El Qadima yang nyata sekali berbeza dengan makan buffet kat Malaysia. Bermula jam 2100 dan berakhir 2330, majlis kali ini mendapat banyak kutukan dan pujian daripada seluruh pihak. (peluang nk mngutuk tiba)



Jadi soalannya, bayangkan anda berada di majlis tersebut dan tiba-tiba pengerusi majlis, saudara Eckm menjadi bingung dan tersilap kata "now i would like to call upon Muhammad Hafiz Adam, our souvenir designer to deliver his speech". Anda dengan muka tak tahu apa-apa berdiri dan kaku seketika. Lalu pengarah majlis, saudara Otai juga Saif, pengerusi Gen6_MdCairo memberi rangsangan dan kata-kata semangat agar anda memberi ucapan. Dewan juga bergemuruh dengan sorakan sahabat dan musuh anda. Langkah anda menuju ke pentas diiringi seribu sumpahan dari dalam diri anda sendiri. Tuliskan ucapan anda itu sespontan mungkin, agar menjadi halwa telinga sahabat dan musuh anda pada malam itu. Ucapan anda hendaklah tidak melebihi kepanjangan dan tidak kurang dari kekurangan.



"Salam sumer. Heh, pertamanya terima kasih kepada pengerusi majlis, sahabat saya Eckm kerana berjaya mengenakan saya pada malam ini. Jadi tak nak berucap panjang, sekadar ucapan pengahrgaan buat sahabat-sahabat serta musuh-musuh yang menyokong saya selama nie.



Juga sedikit pembetulan, cenderahati yang anda pegang sekarang ini bukan idea saya. Sekalung pujian harus diberikan kepada bendahari, kerana dengan hasil usahanya walaupun dalam keadaan demam, masih lagi berjaya mencari dana untuk secebis kenangan 1st year di sini. Juga design tersebut adalah pilihan beliau sendiri, tanpa dibantu sesiapa. memang seorang bendahari yang berbakat - gifted.



Alfu laimun kemaafan buat sahabat JAIS dan MARA kita, kerana muka mereka tiada dalam cenderahati tersebut. Anggaplah itu sebagai simbol kenangan bersama, bukan sebagai mencari publisiti muka dalam gambar. Diharapkan cenderahati yang diterima tidak menjadi cederahati di dada.



Terima kasih juga buat mereka yang menyumbang gambar mereka dalam proses pembikinan cenderahati ini, samada secara langsung atau tidak langsung, sukarela atau paksarela. Kepada IrfanSalmi dan SleepyYuci, terima kasih atas sumbangan ayat best yang tertulis di situ.



Maaf kerana tidak dapat memuaskan hati semua pihak - benda tue buruk jer, bukan nilai material yang dicari tapi nilai sentimental yang ada.



Kepada semua sahabat saya, terima kasih kerana sentiasa berada di sisi. Musuh-musuh saya, maaf kerana menjadi musuh anda. Kepada mereka yang pulang, selamat pergi dan balik. Jangan kena hijack, jangan ada ular, jangan terhempas awal, jangan terdampar di pulau lain. Kepada MT majlis malam nie, siapa AJK Dewan dan Teknikal? Nak hempuk kepala jap. Hehe.



Kepada lecturer yang memberi tunjuk ajar, sokongan, kutukan dan segalanya - TQ. Akhir kalam, kita bukan manusia yang sempurna - sebarang kutukan kritikan membina dan tidak membina sila offline message kan kepada saya. Jumpa lagi tahun depan di waktu dan tempat yang lain pula, TQ."






Majlis kali ini banyak kelemahan dan kekurangan. Walaupun MT khas dilantik untuk kelancaran program, tapi yang menyerlah hanya pengarah Otai, penolong Inoue, bendahari Azlee. Seolah-olah hanya 3 orang nie yang bekerja dibantu oleh MT Gen6_MdCairo sendiri - Saif aku tengok kesian giler. Langsung takde part manusia lain. (sebab tuh last2 aku jugak yang dipaksa Azlee buat mende mengarut buruk cenderahati tuh). Kekurangan kerjasama, adalah kelemahan terburuk satu organisasi. Hah aku mengarut je nie, jangan percaya ngat. Aku yakin dorang mesti ade pembantu yang low-profile nyer. The real story, came from the person in charge himself.



Buat mereka yang dilantik menjadi AJK sesebuah program, renungkan kata-kata nie



Being a member of a team doesnt mean you depend on the help of others, putting forth your very best and to try and be of help to other members of the team, that is what team is.

[Asada Ryutaro, Iryu Team Medical Dragon 1]

0 penghinaan diterima:

 

License

This blog by Muhammad Hafiz Adam is official website of Creative Designer and licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial 2.5 Malaysia License.

You're free to Share (copying, distributing and transmitting) and to Remix (adapting the work) under the following conditions:
a) Attribution;
You must attribute the work by linking back to this blog pr anything similar (but not in any way that suggests that I endorse you or your use of the work).
b) Noncommercial;
You may not use this work for commercial purposes.

Categories

~AkuDarahAnakMalaysia~ Copyright © 2009 Community is Designed by Bie Blogger Template