23 September 2007

Ulangtahun Fly2Egypt

Semalam genap setahun aku menjejakkan kaki di bumi anbiya' nie. Pejam celik pejam celik dah setahun aku meninggalkan Malaysia, meninggalkan insan tersayang demi bergelumang debu kat sini. Haha.

Semalam juga menyaksikan kuliah tahun dua bermula, maka bermulalah hari-hari untuk aku belajar mendaki tangga ke syurga sanah tani. Sekaligus menyaksikan aku bergelar senpai. Bebudak tue pun rasanya dah OK kot kat Madinah Fustat tue. So tak perlulah aku menjadi sebahagian daripada isu terbaru - Junior Dimanjakan/Senior Memanjakan/Senior Penyayang yang hangat disembangkan bila bercakap mengenai bebudak baru.


Semalam juga rasanya dah seminggu lebih pose. Ramadhan kedua aku kat Mesir nih. Benda yang sama tapi kali ini dengan rasa yang berbeza. Tahun lepas pose kat Asrama Rumah Malaysia Abbasiah (ARMA), tahun nie pose kat Mounira plak. Dulu berbuka makan free kat masjid ARMA, sekarang berbuka di rumah berbayar. Haha. Kalau dulu Maidah Rahman dengan 3isy, sekarang Maidah Rahman dengan nasi daging. Kalau dulu tolong angkat barang sebab nak blah dari ARMA, sekarang angkat barang sebab nak blah dari rumah lama.

Dalam kehangatan memulakan kuliah, sempat lagi aku meneruskan [To Do] yang tertangguh - beli Desktop. Berbekalkan LE3600, maka aku pun pergi laa ke Roxy bersama Aman Mazian. Dalam bajet, desktop yang bakal dibeli berharga LE3300 namun AlhamduliLLAH dapat LE3200. Credit kepada Aman Mazian sebab tolong aku beli. Huhu



  • Intel(R) Core(TM)2 Duo 2.0GHz 2.0MB Cache
  • HDD 320GB
  • 1.0GB of RAM
  • Motherboard Gigabyte S-Series
  • DVD-RW 18x NEC
  • Monitor LCD WideScreen 17'
  • Multimedia Speaker 2.1
  • Sony Optical Mouse
  • Creative HeadPhone


Kuang3 kuliah stat baru nak beli. Makin lagho laa aku camni. Sekarang dalam misi mengutip kembali file-file aku yang bertebaran di seluruh Cairo dalam laptop manusia lain. Haha. Juga seterusnya mungkin mengutip drama-drama yang best. Hua3 makin lagho.

Dalam kegumbiraan komputer baru, internet lak lembap. Tak pernah ku mengalami direct download 500b/sec. Nak sampai 1kB/sec bukan main payah. So tak mendownload laa camnie. Isk3. Nak tukar ADSL512kB bukan senang. LE190 nak cari kat mane? Dah laa elaun tak naik. Huh dasar kerajaan. Kerenah birokrasi tol. Takpe2 fokus lebih kali nih pada stadi. Tahun nie mesti lebih baik dari tahun lepas. (Tapi tak yakin je, sbb asyik main game je dua tiga hari ini)

So Selamat Berpuasa buat mereka yang dapat berpuasa. Mereka yang diberi cuti sakit, jangan asyik cuti jer. Dah laa solat tak cukup, puase pun tak cukup jugak. Pastu tahun depan, mule laa nampak alim di bulan Syaaban berpuasa tetiap hari - padahal ganti puasa. Haha. Semoga kita semua bertemu Lailatul Qadar InsyaALLAH.



Buat mereka yang fly ke Egypt pada 23hb September 2006 bersama aku tahun lepas, Selamat Menyambut Ulangtahun. Sama-sama kita fikirkan, setahun berada di Mesir nie - apa yang kita perolehi. Berbaloi ke setahun kita meninggalkan awek tersayang, dengan apa yang kita perolehi, untuk membimbing dia, keluarganya dan keluarga kita, bersama-sama meniti tangga ke syurga.

Dont say "we have ONLY one year", but "we STILL have one year", to step our foot in Todai
[Sakuragi Kenji, Dragon Zakura]


0 penghinaan diterima:

 

License

This blog by Muhammad Hafiz Adam is official website of Creative Designer and licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial 2.5 Malaysia License.

You're free to Share (copying, distributing and transmitting) and to Remix (adapting the work) under the following conditions:
a) Attribution;
You must attribute the work by linking back to this blog pr anything similar (but not in any way that suggests that I endorse you or your use of the work).
b) Noncommercial;
You may not use this work for commercial purposes.

Categories

~AkuDarahAnakMalaysia~ Copyright © 2009 Community is Designed by Bie Blogger Template