15 October 2007

Salam Aidilfitri 1428H

Ingatan tulus ikhlas Creative Designer

Sedar tak sedar, Ramadhan yang penuh berkat berlalu pergi. Mudah-mudahan Tahun depan kita dapat bertemu kembali. Tahun nie adalah kali kedua aku beraya kat Egypt bumi bertuah nie. Kali ini lagi meriah dari tahun lepas. Sebab masing-masing dah ade rumah sendiri. Haha

Nak kate punyalah semangat raya tue berkibar-kibar, kitorang satu rumah bergotong royong kemas rumah yang dah jadi stor manusia tue. Tapi laporan penuh baca kat blog rumah je laa ye, Ganglion Tibb. Kat sini sesaje je aku nak cite pasal aku kemas bilik.

Sebab kitorang buat dua sesi. 'Team' and 'Personal'. So memula tue kemas laa rumah dulu. Aku kena bahagian dapur. Bengkak ibu jari menyental sume 'gam' yang terlekat kat periuk kuali besen tong sudu garpu sudip mudip tue. Pastu barulah kitorang kemas bebilik memasing.





Sebenarnya takde pe yang perlu dikemas pun sebab bilik aku memang kemas. Wakaka. Tapi kali ini sebab jadi stor terbesar, maka penuh ngan habuk-mabuk. Tapi masa tue memang dah letih so wat ala kadar jer. Lagipun bukan ade orang beraya dalam bilik. Haha. Bayangkan kalau kerja non-stop dari Zohor sampai laa kul 10. Memang laa penat giler.

Tapi kalau penat nampak hasil memang berbaloi. Sedap sikit aku tidur. Haha. Sume tempat disapu. Komputer tu pun nak dibasuh ngan air. Nasib baik still waras. Kalau tak dah lama komputer tu berenang. Pas siap sume mende, still lagi ade yang tak tidur. Masak rendang ngan ayam untuk raya esok laa. Tapi aku tidur awal sebab tak reti mende-mende nie sume. Hehe. Masak nasi himpit tu tau laa.




Wokeh, Selamat Hari Raya buat seluruh Muslim Mukmin yang membaca blog nie. Maaf jasad dan jiwa. Mana tau ade salah silap yang kita tak sedar, yang kita tak terasa, yang kita tak nampak.

Junior aku Syahidah Yusof yang menyambut besday arini pun, Selamat Hari Tua. Terasa cam kite sume celebrate besday dye lak. Haha. Adik aku yang akan menyambut besday minggu depan, Nurul Hafizatul Syafiqah, sori laa, taun nie macam biase, takde hadiah. Abang mithali tak bagi hadiah-miah nie. Huhu

Member aku yang bertebaran di muka bumi nie, sori geng, takleh gi full house sume orang. Tahun depan laa ye. Cikgu-cikgu aku kat Tok Jiring, maaf bebanyak sebab tak pernah salam mintak maaf masa hari raya. Sape beraya kat umah aku, salam cium tangan dapat duit raya. Berapa? Try laa tengok dapat berapa. Hehe. Valid hingga akhir Syawal nih.

To forgive is to give your heart, a space for your hatred
[A Moment to Remember]


0 penghinaan diterima:

 

License

This blog by Muhammad Hafiz Adam is official website of Creative Designer and licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial 2.5 Malaysia License.

You're free to Share (copying, distributing and transmitting) and to Remix (adapting the work) under the following conditions:
a) Attribution;
You must attribute the work by linking back to this blog pr anything similar (but not in any way that suggests that I endorse you or your use of the work).
b) Noncommercial;
You may not use this work for commercial purposes.

Categories

~AkuDarahAnakMalaysia~ Copyright © 2009 Community is Designed by Bie Blogger Template