19 March 2010

Konsert Antaradunia 2010



Walla~
Walaupun saya bukan seorang yang sikah @ thiqah @ teah @ tsiqah, tapi saya belum pernah pergi ke konsert. Namun begitu, acara tahunan Cairo University iaitu International Day mempunyai konsert mereka yang tersendiri. Disebabkan gagal menghadiri konsert di Faculty of Medicine, maka saya berkunjung ke Cairo University Main Campus untuk menyaksikan Konsert Antaradunia 2010.

Anda pasti merindui video-video terbaru daripada saya, maka saya dengan kejinya telah menyediakan 2 video untuk persembahan pelajar-pelajar Malaysia yang menggabungkan seni keras dan lembut. Kalau dalam komik Alam Perwira, terdapat kungfu keras dan kungfu lembut. Sama juga dengan persembahan mereka. Saksikan sendiri. Tahun ini berjaya menebus kekecewaan tahun lepas, di mana saya dengan rancaknya merakam mencari sudut yang terbaik, tapi setelah selesai persembahan; No no no no no~ Butang Record tidak ditekan! Terasa ingin menghentak kepala ke dinding. Sungguh sia-sia beraksi dan mengejangkan tangan selama setengah jam. ~X(




FULL VERSION
Resolution: 704x396
Download: Mediafire


Apa reaksi anda setelah melihat persembahan ini? Siapa kata lelaki itu keras? Kelenturan dan kelembutan itu boleh dilatih. kalau lelaki Malaysia boleh membuat persembahan sebegini, apatah lagi perempuan Malaysia yang terkenal dengan kelemah lembutan, pastinya lebih meliuk lentuk. Apakan daya, demi menarik perhatian lelaki Arab yang gay, lelaki Melayu terpaksa dipergunakan. Anak-anak persembahan, jom buat tarian Super Junior - It's You pula selepas ini. =P

Image and video hosting by TinyPic


Ini dia artis-artis Vietnam kita yang membuat pertunjukan fesyen serta persembahan tadi. Walaupun kecewa kerana tiada wakil dari Korea, Vietnam pun jadilah. Asalkan Asia! Mereka masih lagi pelajar, tapi pada hari ini bertukar kepada artis yang popular di kalangan fanboy-fanboy Malaysia. Identiti seorang lagi manusia terpaksa dirahsiakan kerana beliau merupakan seorang yang berpengaruh di arena politik PERUBATAN. Sebagaimana Pak Lah dikeji maki kerana Michelle Yeoh, maka kita tidak ingin beliau menjadi seperti demikian dan terpaksa dirahsiakan. Nanti saya ditangkap masuk ke ISA. XD

Sebenarnya bukan konsert pun, tapi persembahan Cultural Day yang dipenuhi lagu dan tarian menyebabkan saya terfikir; Tidak ada benda lainkah untuk dijadikan Culture? Haha.

Kadang-kadang tertanya-tanya kenapa manusia suka pergi ke konsert sedangkan kedudukan di belakang langsung tidak nampak pentas, ditambah dengan hiruk-pikuk manusia yang histeria dengan artis kegemaran masing-masing, maka apakah yang menjadi daya tarikan kepada manusia-manusia sebegini untuk ke konsert? Satu persoalan yang saya tidak boleh jawab, tapi pengalaman ke Cairo University ini sedikit sebanyak memberikan gambaran. Agaknya kemeriahan inilah yang menghidupkan suasana?

Penghargaan buat Anisah Shamilah untuk shot video dari sudut sebelah kiri dewan. Sesekali bermain dengan video seronok juga. Lain kali kita buat lagi neh. =)
Yang menghairankan adalah saya tidak ingat muka budak tersebut walaupun mengambil camcorder secara terus daripada beliau XD. Penyakit Alzheimer makin menjadi-jadi, gagal mengenalpasti keadaan dan manusia di sekeliling. Maka buat sesiapa yang saya terlupa biodata mereka, sila jangan terasa. Saya sendiri terasa hati apabila saya gagal mengingat muka orang atau biodata mereka walaupun telah berkenalan 40 tahun. ;)

Masih banyak kerja perlu dibereskan. Jom selesaikan dalam minggu ini. =)

7 penghinaan diterima:

Jackster on March 20, 2010 at 7:07 PM said...

perh sayut ikhtilat hahah

Jackster on March 20, 2010 at 7:15 PM said...

tu yg badan bertanda soal tu, kalo xnk aku kantoikan sape cpt bribe aku byk2 hahah

HafizAdam on March 20, 2010 at 7:21 PM said...

haha takleh2, nanti presiden suruh aku remove.

anor said...

Heheh mmg blog ini blog hiburan :) sgt teruja mnonton video2 dlm post ini, x tau pn tarian endang tu bole ditarikan secara brdiri, dulu kt skolah kitorang performd dduk je.. hehe.. tpi rsaa pelik je bila guys buat seni lembut tu, rase mcm nk gelak ada org geletek pinggang je.. hehe sori neh..

"Apakan daya, demi menarik perhatian lelaki Arab yang gay, lelaki Melayu terpaksa dipergunakan" - wpun mungkin benar, statement awk tu keji btul bunyinya.. haha~

Anisah Shamilah MS on March 22, 2010 at 8:31 PM said...

bgaimana kamu meng'convert' video itu??

no probs..tpi kami reti record jerla~

HafizAdam on March 22, 2010 at 9:10 PM said...

Anor:
hoho. lelaki gay tertarik dengan lelaki. perempuan pun trtarik dengan lelaki. maka menggunakan lelaki = hit 2 birds with one stone.

yay~

Anisah Shamilah:
Format AVCHD sungguh menyukarkan. Huhu~ Nak edit kena Convert, bila dah convert masih bermasalah, terpaksa Edit dengan pengubahsuaian.

Convert dengan Avidemux. Mungkin software lain lebih seseuai, tapi malas nak cari. =P

anor said...

heheh.. tolon kongsi sket ilmu Avidemux bole x? klau dh append files flv dri youtube tpi audio dia lmbt drpd video, cmne ek nk buat lg.. ngeh3.. muncas gracias! :)

 

License

This blog by Muhammad Hafiz Adam is official website of Creative Designer and licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial 2.5 Malaysia License.

You're free to Share (copying, distributing and transmitting) and to Remix (adapting the work) under the following conditions:
a) Attribution;
You must attribute the work by linking back to this blog pr anything similar (but not in any way that suggests that I endorse you or your use of the work).
b) Noncommercial;
You may not use this work for commercial purposes.

Categories

~AkuDarahAnakMalaysia~ Copyright © 2009 Community is Designed by Bie Blogger Template