08 July 2010

Seminggu di Malaysia

Post ini agak random.

Saya masih merangkak-rangkak setelah tiba di Malaysia. Walaupun membawa pulang buku Pathology dan Pharmacology yang kononnya ingin dibaca sebagai persediaan peperiksaan September, tapi buku-buku tersebut masih tersimpan rapi belum disentuh.


Seperti biasa, merompak Egypt Air ; majalah Horus, bantal dan selimut.


USD5000 yang dibawa pulang sangat melecehkan untuk ditukar. Satu kesilapan tidak menukar duit di KLIA gara-gara sakit perut setelah 10 jam cover macho di sebelah akhawat TESL dari Heathrow maka sebaik sahaja sampai terus bergegas turun mencari tandas. Siapa suruh melantak nasi Yaman lauk kambing sebelum fly? Money Changer sangat sukar didapati di Dungun. Bank pula sangat leceh, samada memberi alasan 'tak nak beli' ataupun 'cuma terima USD500 sahaja'. Mungkin perlu travel ke Kuala Terengganu minggu depan.

Penerbangan kali ini sangat dramatik, tapi Allah tarik sebentar 'recording sense' menyebabkan banyak detik menarik gagal dirakam menggunakan camcorder. Kisah saya ditahan imigresen kerana nama diblack-list disyaki Ikhwanul Muslimin Visa mati, juga kisah Adli yang terbang on the spot, kita bercerita apabila pulang ke Mesir nanti. =)

Cuti kali ini juga saya menjadi driver tidak rasmi yang sering tersesat kerana tidak kenal jalan. Banyak yang berubah, construction di sana sini, jalan 2 hala menjadi sehala, jalan tidak berdivider menjadi berdivider. Satu perkara yang kelakar adalah saya memiliki lesen CDL berusia 4 tahun tetapi memandu seperti kanak-kanak baru belajar naik basikal. Balasan kerana tidak menyentuh motosikal selama 4 tahun. Sekarang perlu travel sekitar bandar Dungun menghafal kedudukan kedai menjual nasi lemak (untuk dibeli pada waktu pagi), pasar ikan dan ayam (untuk memenuhkan peti ais), sekolah memandu (untuk menghantar adik belajar kereta) dan bank (untuk mencekau duit).

PERUBATANonline sudah down tapi di Dungun tiada Maybank untuk melakukan transaksi. Mungkin perlu diselesaikan di Kuala Terengganu minggu depan. Maka barangan yang saya order juga tertunda penghantarannya kerana bayaran belum diselesaikan. Mungkin juga terus membuat akaun dan mengaktifkan Maybank2u supaya senang; semua urusan boleh dilakukan secara online.

Internet di rumah juga agak lembap, maka saya tidak mungkin Online 24 jam seperti biasa. Sila emel atau Facebook sekiranya ingin mengubungi saya. =)

Saya semakin kurang idea untuk menulis. Mungkin post ini post ketiga atau kedua terakhir sebelum dibiarkan sebagai Archive. Lagipun, saya masih ingin menjadi pemilik URL akudarahanakmalaysia.blogspot.com maka dibiarkan sebagai Archive lebih baik daripada dibuang terus. =P



Maka, teruskan bergembira selagimana saya masih menulis. Jangan lupa menyertai Summer Camp PERUBATAN di Hulu Langat, Selangor sekiranya berkesempatan. Yang pertama selalunya banyak kekurangan. Tapi jika tiada anda untuk memberi respon pembaikian, siapa lagi?

Terima kasih, dan salam cuti.

3 penghinaan diterima:

Jackster on July 9, 2010 at 10:08 AM said...

haha patot ko ckp nk tutup blog ni haih bongok, nk bli domain dgn hosting ar tuh ceh

Naruto on July 10, 2010 at 10:42 PM said...

hosting dari company mane bagus, berbaloi dan servis mantap?

teringin nak main hosting2 gak =D

sila cadangkan =)

:: Zahratu Billaurah :: on December 26, 2010 at 6:14 PM said...

pak cik balik? hoyeh2, hadiah2 ^_^

 

License

This blog by Muhammad Hafiz Adam is official website of Creative Designer and licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial 2.5 Malaysia License.

You're free to Share (copying, distributing and transmitting) and to Remix (adapting the work) under the following conditions:
a) Attribution;
You must attribute the work by linking back to this blog pr anything similar (but not in any way that suggests that I endorse you or your use of the work).
b) Noncommercial;
You may not use this work for commercial purposes.

Categories

~AkuDarahAnakMalaysia~ Copyright © 2009 Community is Designed by Bie Blogger Template