04 February 2008

Adakah Ini Cuti?

Sebenarnya nih bukan post yang aku nak tulis sebenarnya. Sedih tengok ARCHIVE untuk Januari ade satu jer post. Aku ada menulis sikit-sikit tentang beberapa tajuk tapi tak sempat siap so maybe akan dihabiskan dalam masa terdekat nih, semasa cuti masih ade.



Akhirnya RELEASED - TIBBians03, walaupun dalam kekelam kabutan aku dengan Karnival PERUBATAN 2008, sempat gak tulis FOKUS, buat rekaletak, design, sume2 tuh. Alhamdulillah. Semua kerja siap on time walaupun aku dah jadi cam sparuh gila. Haha.



Tapi kali ini memang banyak cabaran yang dihadapi, dengan program mega Karnival PERUBATAN, TIBBians dan EXAM. Semuanya mesti ditempuhi dengan konsisten sepanjang masa. Bukannya sehari dah setel. Untuk Karnival sahaja, aku asyik berulang-alik online, telefon manusia yang tak dapat2, tulis nama, dll dsb untuk beberapa hari. TIBBians lak walaupun kerja menunggu bahan tapi macam segan laa plak nak mintak banyak kali kan? Pastu bila dah dapat sume bahan, kena siapkan edit + rekaletak sume tuh dalam masa semalaman - bayangkan. Exam, memang konpem kne bace setiap hari. Haha



Kaki aku dah berdarah, sebab aku biasa berjalan ngan selipar. Cuaca sejuk - kaki kering. So berdarah, bukan melecet, terus berdarah. Merekah. Tapi tak sakit. Sebab sejuk kot - freezing anaesthesia. Macam syok plak tengok darah mengalir setiap kali pas berjalan. Kali nih aku nak rehat jer kat umah. Layan movie.



Orang kate, manusia yang bizi sangat pandai menguruskan masa. Namun aku rasa, manusia yang pandai urus mase je yang sibuk. Sebab ape? Sebab mase dorang dah dirancang so ade je aktiviti dorang. Bukan macam aku, asyik lepak tido je sepanjang masa. Setelah terlibat ngan banyak acara camni laa baru aku tahu kelemahan diri; tak reti urus masa, tak reti jadi ketua.



Ape-ape pun, sekarang aku nak tumpu pada website je dulu, and maybe rancang something untuk TIBBians04, plus sambung penulisan beberapa tajuk yang tergendala. Akhir kalam, buat mereka yang tengah sedap bercuti, ingatlah bahawa hidup nih bukan untuk bercuti. Enjoy-enjoy gak, compensate balik ngan amal.



Tahukah kamu perkara terpenting untuk ke syurga? Iaitu mengetahui macam mana nak merentasi neraka

[Lady Hwa-Yong, Princess Hours]

0 penghinaan diterima:

 

License

This blog by Muhammad Hafiz Adam is official website of Creative Designer and licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial 2.5 Malaysia License.

You're free to Share (copying, distributing and transmitting) and to Remix (adapting the work) under the following conditions:
a) Attribution;
You must attribute the work by linking back to this blog pr anything similar (but not in any way that suggests that I endorse you or your use of the work).
b) Noncommercial;
You may not use this work for commercial purposes.

Categories

~AkuDarahAnakMalaysia~ Copyright © 2009 Community is Designed by Bie Blogger Template