15 May 2008

Hatiku Milikmu & Seindah Mawar Berduri

Sad to see there is no recent update to this blog, but I'm just in a blank state to write. So, I'll put here 2 short novels from Tautan Hati's author, Fatimah Syarha Mohd Nordin, who recently published her second novel with Telaga Biru, Syabab Musafir Kasih.




HATIKU MILIKMU



Author: Fatimah Syarha Mohd Nordin
Format: PDF
Size: 143kB
Download: MediaFire | Ziddu


Novel ini baru saja melepasi 100 download sejak saya memindahkan file ini ke server Mediafire. Tak sangka popular gak rupanya novel nih. Haha. Btw, novel ini ditulis sebelum Tautan Hati dan dijadikan salah satu bab dalam Tautan Hati. Boleh dikatakan sebagai satu spoiler atau untuk menarik minat supaya membeli TH.

Tak reti nak buat sinopsis, jadi saya petik daripada novel ini:

Antara cinta yang pasti dan tidak pasti, Umar Al-Mujahid akur pada situasi. Dia memilih cinta yang pasti berbalas daripada seorang gadis jelita. Kehadiran gadis itu benar-benar mengubat luka penantiannya. Dia tidak mahu lagi mengharap pada cinta yang tidak pasti daripada si dia yang dianggapnya tidak sudi. Umar sudah putus asa dengan cinta si dia. Namun, hatinya tak pernah mengerti. Bayangan si dia tetap juga menghantui.

Tatkala dunia cinta pilihannya dilalui, suara imannya berbicara. Antara dua cinta yang dicari bukanlah segalanya… Hatinya terkesima pada cinta Allah dan Rasul yang mengajaknya kembali kepada tarbiyyah dan da’wah yang pernah dilalui. Cinta tarbiyyah dan da’wah, cinta yang cuba diusir daripada hidupnya kerana terlalu kecewa dengan cinta si dia yang tak berbalas. Baginya, tarbiyyah dan da’wah lah orang ketiga yang merampas cintanya. Namun, tarbiyyah dan da’wah tak pernah kecewa merebut cintanya. Cinta perjuangan itu memburunya saban waktu dengan perantaraan teman-teman tercinta,
terutamanya yang sama-sama menuntut di Sekolah Taman Islam. Rupa rupanya, cinta Allah lah yang berkuntum segar di sebalik cinta tarbiyyah dan da’wah.

"Hatiku milik siapa?" Umar Al-Mujahid terus mencari. Dia mengalami konflik diri kerana kurang persiapan hati untuk menempuh ranjau dan duri di universiti. Akhirnya, suara iman memberikan jawapan.


SEINDAH MAWAR BERDURI



Author: Fatimah Syarha Mohd Nordin
Format: PDF
Size: 190kB
Download: RapidShare | MediaFire | Ziddu


Novel ni pulak macam kisah ibu Asiah Yusra, iaitu Khazinatul Asrar, walaupun takde fakta yang menyokong pernyataan ini. Hehe. Dah lama dah baca novel nih so tak ingat mana cerita dye. Nak bagi sinopsis pun tak reti.

Tapi basically cerita nih tentang kisah dakwah dan tarbiyah serta cabaran yang dilalui. Walaupun kekadang kite merasakan heroin nih terlalu perfect, tapi kite tak pernah pun terfikir mende tuh bile membaca novel lain yang tak berkisar dakwah.

Ape pun, try ler bace, daripada korang tak study, asyik tidur je memanjang. Haha.

Akhir kalam, DONT PUT THE DOWNLOAD LINK IN ANOTHER WEBSITE. LINK THEM TO THIS BLOG INSTEAD. Kerjasama anda amat dihargai.

4 penghinaan diterima:

sn on March 21, 2010 at 5:44 AM said...

do you have any other novels in pdf format? or any idea where to download those? tQ :D

Anonymous said...

thanks..used to know one like khazinatul asrar n she really deserves d best...happy for her

Anonymous said...

thanks 4 this.....
b4 prnh ade novel dia....
then hilang.....
so i'm thankful that i can read it again.....

Anonymous said...

hmmm...i've stopped reading malay novel for quite some time, but now i'm starting to get interested again. these novels seem good, so i'll start here. thanx a bunch!

 

License

This blog by Muhammad Hafiz Adam is official website of Creative Designer and licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial 2.5 Malaysia License.

You're free to Share (copying, distributing and transmitting) and to Remix (adapting the work) under the following conditions:
a) Attribution;
You must attribute the work by linking back to this blog pr anything similar (but not in any way that suggests that I endorse you or your use of the work).
b) Noncommercial;
You may not use this work for commercial purposes.

Categories

~AkuDarahAnakMalaysia~ Copyright © 2009 Community is Designed by Bie Blogger Template