06 November 2008

Tazkirah Ar-Razi EP01

Bukan selalu saya sediakan tazkirah untuk pengunjung. Tapi kali nih special sikit. Tazkirah tasawuf selama 20 minit. Disampaikan oleh Guru bahasa Arab Mesir saya sewaktu di Intec dulu. Beliau ke Mesir bebaru nih untuk menyetelkan hal pengajian beliau.




Tazkirah nih agak memeningkan, tapi entah kenapa saya rasa amat sedap. Menusuk hati mungkin. Kata-kata Ustat Razi cukup mengesankan.

Tapi yang tak puas hati nye, kitorang juz sembang2 selama sejam jer. Wawawaa.

Akhir kalam, amat pening dengan kerja-kerja JPP. Walaupun tak letih. Segala tugas berlari saya serahkan pada penolong saya, tugas berfikir saya yang ambil. Mencari idea dan melaksanakannya cukup payah.

Wawawaa lagi..

Apa itu JPP? RUJUK SINI.

Kita kena ada sayap khauf, dan sayap raja'. Kalau kita takut, jangan terlampau takut, nanti kita putus asa pada Allah. Kalau kita berharap, jangan terlampau berharap, nanti kita akan syok sendiri. Dua-dua kena balance, baru kita menuju jalan yang lurus.
[Ustaz Fakhrurazi]


EDIT:
[28 May 2009] Standardized title for Ustat Razi's tazkirah.

5 penghinaan diterima:

sy yg...... said...

ehem..
nk mintk video ni bleh??
hehe..
sdp la..mmg byk beri peringtn..
nk simpan buat koleksi..

HafizAdam on November 7, 2008 at 3:55 AM said...

Awk Yg.....:
Saiz dye besar laa SyG (gabung Sy Yg...haha) kalau nak send.
download sendiri r kat youtube. huhu

sy yg..... said...

dah..
dah boleh dah..
pandai nyeerr die gabung words..
haha..

rem said...

aku lepak ngn ustaz razi dr kul 4 ptg sampai 11 malam kat imarah..gile lame kitrg sembang,macam2 isu kuar..tp ustaz razi memg best! kata2 beliau menusuk kalbu..rugi sape yg x dgr beliau ckp pasal jemaah

c's radin on November 15, 2008 at 8:30 AM said...

Salam..

terima kasih atas video di atas.

juga saya menghargai gerak kerja jpp yang lancar n berkredibiliti.

bittaufiq for the next event:pengundian.

kira undi betul betul ya.

(emotionless..)

 

License

This blog by Muhammad Hafiz Adam is official website of Creative Designer and licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial 2.5 Malaysia License.

You're free to Share (copying, distributing and transmitting) and to Remix (adapting the work) under the following conditions:
a) Attribution;
You must attribute the work by linking back to this blog pr anything similar (but not in any way that suggests that I endorse you or your use of the work).
b) Noncommercial;
You may not use this work for commercial purposes.

Categories

~AkuDarahAnakMalaysia~ Copyright © 2009 Community is Designed by Bie Blogger Template