26 February 2009

Tag Mengenai Blog.

Tag dari si budak kecik Fathiyyah. Saya tak minat jawab tag, atau tagging orang lain. Tapi kerana beliau sangat comel - sanggup mengedit post beliau untuk memasukkan nama saya, maka saya jawab. Siap tambah soalan lagi. Haha~

AMARAN: sila teruskan pembacaan HANYA jika anda ingin membalas tag ini.


1) Apakah nama blog anda sekarang dan kenapa anda memilih nama itu?
=AkuDarahAnakMalaysia=
Sebabnya ada banyak tapi saya letak 2 je:
- Saya orang Malaysia walaupun berada di Mesir.
- Diambil dari novel Ramlee Awang Murshid - A.D.A.M. (abgRAM jangan saman saya plak pasnih ye :P)

2) Apakah link blog anda sekarang dan bagaimana boleh timbul idea untuk menamakannya seperti itu?
=http://akudarahanakmalaysia.blogspot.com=
http:// untuk protokol
akudarahanakmalaysia diambil dari nama blog
blogspot.com ialah hosting blog ini.

Nampak agak panjang tapi saya suka. Hehe. Lagipun anda takkan jumpa nama yang seakan sama melainkan AkuAnakJatiMalaysia yang baru muncul beberapa bulan lepas. Itupun junior saya! Haha.

3) Kenapa anda berblog?
Saje suka suki nak berblog. Dulu saya tak kenal internet. Jadi blog saya adalah kertas kajang A4 CP yang bertimbun-timbun hasil hadiah markah tertinggi Add Math setiap ujian bulanan. Boring-boring maka mula merepek-repek mengenai peristiwa di sekeliling dan komen ringkas. Setelah ke Mesir, baru nak kenal internet, wakaka. Maka menulislah di blog.

Sebab lain, buat duit laa. Ape lagi. Hehe.

4) Apakah 'method' penulisan dalam blog anda?
Entah. Metodologi bercampur-campur. Ada karutan yang exaggerate, catatan ringkas projek, nota dan tutorial untuk diri sendiri, iklan program PERUBATAN, review drama dan novel dll dsb.

Sesekali cuba menulis artikel pendek tapi saya tidak pandai mengolah ayat dan fakta. Maka amat jarang ditulis. Idea ada tapi hanya sekadar point-point di atas lembaran kertas. Kemudian digumpal-gumpal, campak ke dalam tong sampah.

5) Antara rupa dan isi, yang mana lebih anda utamakan?
Rupa Isi.
Iaitu:
Penulisan yang kemas, tersusun, teratur dan konsisten dalam setiap post. Sebab itulah saya tidak justify penulisan saya kerana, walaupun lebih kemas tapi malas nak edit post lama. Haha. Dibiarkan akan nampak lebih konsisten.

Ada link rujukan pada perkatan-perkataan tertentu yang mungkin berguna kepada pembaca, dan sedikit image yang menceriakan entry. Itu Rupa Isi yang saya cuba terapkan.

6) Adakah anda meletak widget lagu di blog anda? Kenapa anda memilih lagu tersebut?
Tidak. Sebabnya:
- Serabut. Bercampur dengan lagu WMP saya.
- Internet Download Manager akan Auto-Detect dan cuba untuk download. Kadang-kadang tragedi 'hang' terjadi.

Saya tahu bahawa saya yang mengalami masalah ini, tapi saya andaikan bahawa kalau saya di tempat orang bagaimana? Tambahan pula lagu yang saya suka tidak semestinya digemari orang lain.

Saya letak lagu hanya dalam post. Kalau anda ingin cuba dengar, silakan klik play.

7) Antara banyak-banyak artikel di blog anda, yang mana paling anda suka dan kenapa?
=Couple Islamik=
Sebab karutan ini paling banyak Respon dan Fav. Hohoho~

8) Pernah terasa nak hapuskan blog anda? Sebabnya?
Tidak.
- Saya tidak ingin orang lain mengambil URL ini.
- Kalau dihapuskan, camne Nuffnang nak bagi duit. Hehe.

9) Apakah pendapat anda mengenai blog kepada pemilik blog yang tag anda ini?
Simple, menarik, typical type iaitu diari hidup. Masih hairan camne bleh duduk di tangga teratas topsitePERUBATAN selama berbulan-bulan tanpa dicabar. Kalau dulu mungkin UlamaUmmah boleh mencabar tapi sekarang abgMuhaimin kurang meng-update maka tiada pencabar. Haha.

Dulu homogenous chocolate, sekarang dah jadi warna warni. Tahniah.

Eh, komen pasal blog je ke? Pemiliknya?
Saya tambah sendiri. Comel, rajin, baik hati, sopan santun, lemah lembut gemalai, dan manja. (ayat tipikal yang selalu saya bagi kepada semua orang)

10) Senaraikan 5 orang yang akan anda tag.
Mereka yang membaca hingga habis, sila jawab. Allah Maha melihat walaupun saya tak kenal pun siapa anda.

TQ~

8 penghinaan diterima:

DH on February 26, 2009 at 5:44 PM said...

aku konon2 x baca lagi...ekekeke

c's on February 27, 2009 at 3:02 PM said...

erk

baru nak buat-buat xbaca.. apsal la baca sampai habis.. haih~

boleh jwb.. tp tunggu 29 feb 2009 dlu..

huhu

[mohon pertimbangan..fahamilah diri ini tidak mampu menjawab tag yang berderet dalam list tag.. ]

Syaimaa' Ahmad on February 28, 2009 at 10:50 PM said...

oh tidak~
"curiosity kills the cat"
kali ni curiosity kills my free time

sy pilih utk ingkar~
huahuahau

ma3lisy!

Anonymous said...

ahah!.aku x de blog. cm ne nak jwb?

wakakakaka

nurunnuha on March 9, 2009 at 8:47 AM said...

sudah dijawab..so, dikira lepas lah ye? hehe

Vee Kay on March 14, 2009 at 12:10 PM said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

assalamualaikum...
..ingat nak baca je tapi sampai hujung da kena suruh jawab. tapi xtau nak la nak jawab p sbb baru j bergiat dlm blog nie..
tapi ana tertarik dgn kenyataan admin bila wat blog dpt duit camne ek..hehehe..
nak cari pendpt gak dlm tenet nie..hehehe

dealova on March 25, 2009 at 6:34 PM said...

sukati je~

 

License

This blog by Muhammad Hafiz Adam is official website of Creative Designer and licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial 2.5 Malaysia License.

You're free to Share (copying, distributing and transmitting) and to Remix (adapting the work) under the following conditions:
a) Attribution;
You must attribute the work by linking back to this blog pr anything similar (but not in any way that suggests that I endorse you or your use of the work).
b) Noncommercial;
You may not use this work for commercial purposes.

Categories

~AkuDarahAnakMalaysia~ Copyright © 2009 Community is Designed by Bie Blogger Template